PERDAGANGAN
• Guru boleh mengadakan pelbagai aktiviti mengikut kesesuaian topik
• Guru boleh menggunakan bahan maujud yang senang didapati sebagai contoh bahan bantu mengajar
• Kandungan matapelajaran Perdagangan boleh diaplikasikan dalam kehidupan (usahawan yang berjaya)
• Pelajar dapat melihat realiti keadaan di sekeliling melalui subjek Perdagangan
• Pelajar dapat belajar melalui pengalaman dan juga aktiviti seharian
SAINS
• Pelajar sentiasa berhadapan dengan sains dalam kehidupan seharian.
• Guru boleh memberi contoh / menunjukkan aplikasi sains dalam kehidupan seharian.
• Pendekatan kaedah pengajaran menggunakan bahan maujud dapat meningkatkan minat dan sifat ingin tahu pelajar.
• Guru juga boleh menggunakan aktiviti berpusatkan pelajar seperti aktiviti dalam kumpulan, menjalankan ujikaji (eksperimen), simulasi, main peranan, lakonan, perbincangan, dsb dalam proses PnP; menjadikan pelajar lebih mudah memahami topik pengajaran. Ini juga dapat meningkatkan minat pelajar.
• Guru menyediakan aktiviti yang mementingkan penglibatan pelajar secara aktif dalam proses P&P.
• Guru menyediakan pengajaran berdasarkan pengalaman pelajar dalam kehidupan.
Thursday, November 19, 2009
AKTIVITI 6: KEKUATAN PENGAJARAN SAINS DAN PERDAGANGAN
Posted by Mohd Fadzli Bin Samsudin at 3:06 AM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment